<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<rss version="2.0">
 <channel>
  <title>Ateo's blog (kommentarer)</title>
  <link>http://blog.tv2.dk/ateo/</link>
  <description>De seneste 20 kommentarer</description>
  <language>da</language>
  <category>blog</category>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2638078</link>
   <description><![CDATA[<p>HENRIK!<br />
Du LEVER! :D</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 29 Apr 2011 19:20:31 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (t_fabric)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2638078</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635524</link>
   <description><![CDATA[<p>@ Deluted<br />
<br />
Tro du bare det :)<br />
<br />
Det er muligt vi bliver nød til at sætte tempoet ned, men vi kommer ikke til at mangle noget.<br />
<br />
Et land som Kina importerer en meget stor del af deres fødevarer ( mener det er omkring 40% ) så Kina er ikke en redningsplanke. De få opec lande der kan brødføde sig selv har ikke nok til resten.<br />
<br />
Det er et simpelt spørgsmål om vilje :)</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 17:33:41 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (kobol)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635524</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635523</link>
   <description><![CDATA[<p>Ups jeg glemte Algeriet!</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 17:33:12 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635523</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635522</link>
   <description><![CDATA[<p>Læg mærke til, der er ingen i USA, FN (verdenssamfundet), der bekymrer sig om civilbefolkningen i hverken Gaza, Tunis og Syrien og andre lande i mellemøsten, som gør oprør mod regimerne, der er verdenssamfundet bedøvende ligeglade med civilbefolkningen, for de har ingen olie eller andre resourcer, som kunne have vestens interesser!<br />
<br />
De bekymrer sig heller ikke om civilbefolkningen i de arabiske lande, hvor diktatorerne, dispoter, konger eller andre regeringeringsformer er USA-venlige og har olie, så det er helt klart at FN (verdenssamfundet) ikke bekymrer sig for uskyldige menneskers liv, de forsvarer kun amerikanske interesser rundt omkring i verden, og menneskerettigheder rager USA, FN og verdenssamfundet en hujende fis, det er kun skuespil for galleriet!</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 17:32:40 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635522</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635516</link>
   <description><![CDATA[<p>Det var også det krigen i Afghanistan drejede sig om, at få kontrol med olierørledningen fra det kaspiske område gennem Afghanistan til Det arabiske hav i Pakistan, foruden de rigdomme af mineraler, som amerikanske fotos afslørede i de Afghanske bjergområder!</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 17:04:56 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635516</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635515</link>
   <description><![CDATA[<p>#6 -- Det er lige nøjagtig der du tager fejl, hvis vi i vesten ikke får olie, går vensten neden om og hjem, det er hvad krigene i både Irak, Libyen og senere Iran og Venezuela drejer sig om, vi er mere afhængig af olie, end de er af mad fra vesten, hvis de mangler mad, vil alle andre stå i kø for at levere!</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 17:00:52 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635515</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635497</link>
   <description><![CDATA[<p>@ deluted.<br />
<br />
Du forstår helt klart ikke hvad &quot;mad for olie&quot; betyder.<br />
<br />
Der er ikke tale om fri samhandel, det er en byttehandel styret af Vesten. Ideen er at hvis de vil have mad fra os bestemmer vi prisen ved at regulere prisen på de fødevarer de vil have i forhold til den pris vi vil betale for olien.<br />
<br />
Prisen skulle, efter min opfattelse, være omkring 10$ pr. tønde eller lavere, og hvis de forlanger mere hæver vi blot prisen på de fødevarer de mangler. Hvis de ikke vil handle må de sulte.<br />
<br />
Det er ikke så indviklet :)<br />
<br />
Vi benytter bare det samme monopol som de gør med olie. De har blot mere brug for mad end vi har med olie.</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 16:21:18 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (kobol)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635497</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635364</link>
   <description><![CDATA[<p>#4 -- Det ville jo så medføre, at os i vesten også skulle til at betale afsindig høje priser, ikke kun for oien men også for fødevarerne!<br />
<br />
Hvis det kun skulle gælde for de olieproducerende lande, så ville mange eksisterende og nye selskaber, begynde at købe fødevarer op til vores priser, og så score formuer på, at sælge det lidt billigere til de olieproducerende lande, end de ville kunne få det gennem &quot;oil for food&quot; programmet, jeg ville da nok overveje at gå ind i sådan en business også så, for med sådan en politik ville man hurtigt kunne blive mange-milliardær!</p>]]></description>
   <pubDate>Fri, 22 Apr 2011 09:48:16 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635364</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635120</link>
   <description><![CDATA[<p>Tak for linket Ateo :)<br />
<br />
I øvrigt mener jeg at vesten skal iværksætte et &quot; mad for olie&quot; program overfor HELE opec. Hvis de hæver prisen på olie, hæver vi prisen på mad. Langt de fleste af de olie producerende lande er ikke istand til at brødføde sig selv.<br />
<br />
Det er mig en gåde hvorfor man ikke indførte det allerede da opec erklærede krig mod vesten helt tilbage i 1973.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 21 Apr 2011 15:05:12 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (kobol)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635120</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635098</link>
   <description><![CDATA[<p>Sådan, det var fandme dagens indlæg.<br />
<br />
5*****<br />
<br />
Og til konspirationstosserne og USA- haderne - Go´tur hjem.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 21 Apr 2011 13:35:01 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (js_hvidovre)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635098</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635001</link>
   <description><![CDATA[<p>Nu er der forskellige måder, at få control over oliereserverne på, det var for at få control over olien, at USA gik ind i Irakkrigen, det er der slet ingen tvivl om, men den krig var kun beregnet til at vare en måned eller to, amerikanerne havde forventet at irakerne tog imod dem med åbne arme, og så snart Sadam var væk ville de blive helte, og kunne have sat sig på hele det irakiske olieforsyningsapperat, sammen med iraks nye USA-venlige ledere, som de fik placeret i den nye irakiske regering!<br />
<br />
Men det gik ikke som amerikanerne havde panlagt, tværtimod har de nu næsten ruineret både sig selv og hele den vestlige verden med deres krigsgalskab, både i Irak, Afghanistan og nu også i Libyen, så de ikke selv har råd til at invistere i de oliefelter, som var deres mål at få control over, det eneste de så &quot;måske&quot; har fået ud af de krige økonomisk, er en kæmpe krigsgæld til bl.a. Kineserne!<br />
<br />
Men amerikanerne har måske alligevel fået control over olieleverancerne, for under irakkrigen forsvandt der milliarder af dollars, som ingen har kunnet gøre regnskab for, så hvis de milliarder af dollars er investeret i irakiske olieselskaber, så har de jo uanset hvilket firma, der får consessionerne til at udvinde og distrubere olien, indirekte både control og økonomisk fordel af den irakiske olie!<br />
<br />
Ligeledes forsvandt der for milliarder af Kuwaitisk Guld, som var oplagret i bokse under WTC, og som underligt nok var fjernet lige før 9/11, hvem ved om pengene for det Guld også er investeret i irakiske olieselskaber, og når vi ved hvem der helt sansynligt &quot;orkestererede&quot; angrebet på WTC, ja så er det nærliggende at drage den konklusion, at den bande indirekte sidder på en meget stor del af aktierne i de irakiske olifelter!</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 21 Apr 2011 09:03:16 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (el_lute)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2635001</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Så Irak var om olie?</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2634967</link>
   <description><![CDATA[<p>hahahaha fuck hvor godt mand, så kan det være meand ikk skal høre på deres pis længere!.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 21 Apr 2011 00:07:39 +0200</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (danskerenfradanmark)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry401198.html#comment2634967</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539400</link>
   <description><![CDATA[<p>#8 ad svar til #6... spot on! omend Dubai måske nok skal kunne være lokomotiv for en ændring af netop dén region, når tiden kommer... og så skal ikke glemmes at olieindtægterne allerede i dag, for en stor dels vedkommende, høster god forrentning i mange af de multinationale selskaber vi ellers går og tror er danske, engelske, amerikanske og alverdens andet, men som reelt er købt for sort guld... jeg tror et af de problemer de olieproducerende kan få er med de mange penge man har investeret i denne ende af verden, kineserne er godt på vej i deres udvalgte vækstcentre, men selv russerne kan komme ind når de får råd til at udnytte de naturlige ressourcer de bor på... uddannelsesområdet er et usikkert parameter for mange af disse, men de har alle potentialet, og jeg må indrømme at jeg tror danmark i større risiko for hallandsk syge end mellemøsten... pengene ligger ikke bare i en madras og venter på at blive brugt.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 11 Nov 2010 20:13:20 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (sorenolin)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539400</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539334</link>
   <description><![CDATA[<p>#7 Ja i geologisk tid er det ubetydeligt, men hvis man skal snakke om ateos originale indlæg, skal man måske også vente til der er kommet lidt flere resultater ind.<br />
<br />
De har jo svært bare ved at forudsige solpletterne og deres funktion og ophav, så at komme med fremtidsudsigter så langt fremme er måske også ganske upræcist især, når vi endnu ved ret lidt om soles fysik - da vi kun i ganske få år har haft muligheden at studere dem på en meningsfyldt måde.<br />
<br />
#6 Hvad er det for noget ævl. I forvejen er store dele af Europa mere afhængig af Russisk olie og gas end Saudi Arabisk - Når verden bliver nødt til at bevæge sig væk fra fossile brændstoffer eller til andre som ikke er på den Arabiske halvø stopper deres politiske indflydelse også - de har intet at forhandle med. De penge de eventuelt har slipper også ret hurtigt op, så længe man ikke har en eller anden form for kontinuerlig produktion af et eller andet om det er fysiske ting eller innovation og det er IKKE det som de bruger særlig mange penge på i den del af verden.<br />
<br />
Så tag det bare helt roligt.<br />
<br />
Den slags ting overser de altså ikke i Asien og de har en tvungen arbejdsmoral vi ikke kan konkurrere med og den Arabiske verden SLET ikke kan konkurrere med.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 11 Nov 2010 18:13:39 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (bedepe)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539334</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539045</link>
   <description><![CDATA[<p>Kina, olie og mellemøsten er tilfældige og ligegyldige stoppesteder på en tidsskala der er infinitisimal i relation til emnet, fra et udgangspunkt der er naivt lokalt til jer selv... jeres egen lille placering i tid og rum, på jeres egen lille tidsskala... ekstrapoleret til det ekstreme, på få tilfældige parametre, i en uendelighed af parametre der ubegrundet formodes ikke at ændre... sladrende kaffekællinger i xenofob hysteri.<br />
<br />
Hvornår solen end bliver for stor eller intens til at vores form for liv kan eksistere på denne kugle, og om vi i det hele taget holder så længe eller andre faktorer stopper vores eksistens, så lever vi, om vi vil det eller ej, i et fællesskab med alt andet her i verden, der har størst chance for overlevelse, så længe som muligt, hvis vi gør hvad vi kan for at samle os om fælles overlevelse - ikke splittelse, had og ødelæggelse.<br />
<br />
De individer der initierer vold, krig, ødelæggelse... de individer der angiber andre frie mennesker med vold eller trusler om vold, skal stoppes - at tilhøre en eller anden form for fællesskab er ikke en handling i sig selv, så om folk er jøder, homoseksuelle, kommunister, romaer, muslimer, danskere eller andet er ikke i sig selv en handling, og de der angriber andre af disse årsager er i sig selv de der initierer vold, had og ødelæggelse - og altså de der skal stoppes. De der angriber andre suveræne stater, der ikke udgør en direkte risiko, i f.eks. preemptive strikes, er de der initierer vold, og de der skal stoppes.<br />
<br />
Men nu var emnet egentligt blot at solen steger jorden om et par hundrede millioner år... at jorden, der i dag er 4,54 milliarder år, estimeres at dø når den bliver 4,74... men vi skal lige igennem istider, opvarmning, meteorer, forurening, eksplosiv overbefolkning og overudnyttelse af de naturlige ressourcer (hvilket vi selv er mestrer bedre end de fleste)... mulighederne og udfordringerne er mange - at se et par lopper slås om hvem af dem der ejer den hund de sidder på kan være ganske komisk, men når man selv er loppe er det egentligt mest lidt småtrist.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 11 Nov 2010 10:54:12 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (sorenolin)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2539045</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538943</link>
   <description><![CDATA[<p># 5.<br />
Jeg kan uden problemer følge din argumentation, og anskuet fra en økonomisk betragtning, burde du også have ret - MEN!!!<br />
<br />
Når du ikke har det, skyldes det, at de olieproducerende lande, som for 95% vedkomne er muslimske, allerede har sikret sig, at EU, så frem EU måtte vælge at satse på alternative energikilder af en hvilken som helst art, der måtte medføre en indtægtsnedgang for de olieproducerende lande, har accepteret økonomisk at kompensere samme olieproducerende lande for fremtidige indtægtstab.<br />
<br />
Hvis du vil ændre på det faktum, skal du overbevise EU's befolkning om at stemme på politikere, der tør tage kampen op mod muslimerne, for muslimerne har fat i den lange end, så du skal ikke forvente nogen form for eftergivenhed fra dén kant.<br />
<br />
Derfor kan de muslimske lande stille og roligt fortsætte overtagelsen af Europa, for de europæiske politikere har hverken vilje eller evne til at stille noget op, og så længe den europæiske befolkning valgmæssigt stikker hoved i den humanistiske busk og ikke tager konfrontationen, så sker der intet.<br />
<br />
Det er demokratiets svaghed, og det er dét, enhver udemokratisk ideologi - den være sig politisk eller religiøs - udnytter.<br />
<br />
Kina behøver du ikke at frygte - de har smagt kapitalismens sødme.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 11 Nov 2010 03:38:55 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (akademiker)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538943</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538938</link>
   <description><![CDATA[<p>Det er et religiøst problem som ikke er afgrænset til enkelte religioner.<br />
<br />
Så er der så også blandet økonomi ind i det.<br />
<br />
Jeg vil snarere sige, at muslimerne skal skynde sig, hvis de skal &quot;ødelægge&quot; noget for når olien slipper op, har de ingen magt. De er jo helt håbløse i de lande, hvor de ikke har naturlige ressourcer i overflod - når vi snakker teknologi og innovation er de jo nærmest ikke flyttet fremad siden religionens start nærmest bagud.<br />
<br />
Så det skal ske snart, mens Saudi Arabien stadig har økonomisk magt.<br />
<br />
Hvis man skal frygte noget, skal man frygte Kina.</p>]]></description>
   <pubDate>Thu, 11 Nov 2010 02:14:41 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (bedepe)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538938</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538774</link>
   <description><![CDATA[<p>#2<br />
Der er stadig en smule optimisme i mig, derfor skrev jeg<br />
100 år, men du har ret i, at det går hurtigt ned ad bakke</p>]]></description>
   <pubDate>Wed, 10 Nov 2010 19:01:26 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (karsten.m72)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538774</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538764</link>
   <description><![CDATA[<p># 0.<br />
<br />
Personligt tror jeg ikke, en information som den har nogen som helst værdi anno 2010. 200 milioner år er en målestok af en størrelsesorden, overfor hvilken, man - uanset ens intellektuelle habitus - kun kan forholde sig indifferent.</p>]]></description>
   <pubDate>Wed, 10 Nov 2010 18:52:47 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (akademiker)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538764</guid>
  </item>
  <item>
   <title>Jordens undergang rykket nærmere...</title>
   <link>http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538761</link>
   <description><![CDATA[<p># 1.<br />
<br />
Det klarer muslimerne inden for de næste 50 år helt uden politikernes medvirken. Har du aldrig hørt om den akademiske diciplin, der hedder demografi?</p>]]></description>
   <pubDate>Wed, 10 Nov 2010 18:46:00 +0100</pubDate>
   <author>bounce@tv2.dk (akademiker)</author>
   <guid isPermaLink="true">http://blog.tv2.dk/ateo/entry387940.html#comment2538761</guid>
  </item>
  <lastBuildDate>Fri, 29 Apr 2011 19:20:31 +0200</lastBuildDate>
 </channel>
</rss>

